Ako nastaviť a podľa čoho postupovať pri marketingovej stratégii

Všetci by sme chceli mať čo najviac efektívny marketing. Na to je však potrebné nechať si vypracovať kvalitnú marketingovú stratégiu.

Ponúkla vám SEO agentúra svoje nesporne profesionálne SEO služby? Určite bude od vás žiadať aj určitú marketingovú stratégiu. Ak si s ňou neviete rady, určite nad ňou nemávnite rukou a nechajte si poradiť. Bez nej bude aj tá najkvalitnejšia SEO optimalizácia len veľmi málo účinná.

Čo je marketingová stratégia

Pri marketingovej stratégii ide o štrukturovaný a podrobný plán, ktorý by mal zahŕňať profil cieľového publika, vaše ciele, vytváranie obsahu a mnohé ďalšie komponenty. Vďaka nej sa budete môcť z dlhodobého hľadiska v rámci marketingu prispôsobiť vašim cieľom a spojiť obchodné s osobnými cieľmi. Je to cesta, ako efektívne otestovať a identifikovať publikum a hlavne cieľové skupiny. V neposlednom rade získate prehľad o nových trendoch a vhodnosti ich využitia. Myslíte aj na váš rozpočet či analýzu konkurencie.

See, Think, Do, Care

Nejde len o náhodné spojenie troch slov. Ide o mimoriadne úspešný model vo svete marketérov. Obsahuje konkrétne nákupné fázy, ktorými zákazníci prechádzajú. Pozor však na to, aby ste sa nesústredili len na samotný predaj. Venujte pozornosť aj krokom pred ním a po ňom.

See – Ide o fázu, kedy vás ešte potencionálny zákazník nestihol spoznať. Práve toto je priestor na to, aby ste dostali vaše služby či značku do čo najväčšieho povedomia pre čo najširšiu skupinu ľudí.

Think – Ak si myslíte, že ste publikum zaujali, zamerajte sa na to, akým spôsobom o vás uvažuje. Určite si vás budú porovnávať s konkurenciou. Mali by ste ich presvedčiť, že práve vaša cena, kvalita produktu či iné benefity im budú stať za to, aby im venovali svoj čas.

Do – Pravdepodobne ste zákazníka zaujali a ten sa rozhodol nakúpiť práve u vás. Teraz je čas na to, aby ste mu celý proces obchodovania uľahčili. Určite ocení prehľadnosť v rámci e-shopu alebo dokonca aj kvalitné online poradenstvo.

Care – Ako sme už spomenuli vyššie, nákupom starostlivosť o zákazníka nekončí. Skúste si s ním vybudovať aj pozitívny vzťah. K tomu vás určite dovedie starostlivosť o neho, aby ste si ho udržali aj pre nákupy v budúcnosti. Skvelou zbraňou sú pozitívne recenzie zo strany zákazníka, ktoré sa môžu stať tou najviac efektívnou reklamou vašich služieb.

Netrúfate si?

Ak si nie ste istí, že si marketingovú stratégiu dokážete vybudovať sami, obráťte sa na odborníkov. Spoločnosť Online Toro disponuje vyškolenými pracovníkmi, ktorí ju so zameraním sa na vaše predstavy vypracujú na špičkovej úrovni. Len vďaka nej dokáže napríklad váš web nosiť stále viac a viac nových zákazníkov, čím sa stane aj zárobkovo činná. Následne vám poskytne viaceré overené služby napríklad v rámci SEO, PPC reklamy, Gmail reklamy, linkbuildingu, online PR článkov, sociálnych sietí, mobilného marketingu či UX – User experience.

Další články autora